Den første auktion i 2025 starter tirsdag den 21. januar og slutter torsdag den 23. januar 2025. Læs mere her
Linde E10-E50 gaffeltruckene er perfekte til både indendørs og udendørs brug. Deres kompakte design og manøvredygtighed giver fremragende håndteringskapacitet, selv på trange steder.
Gaffeltruckene kan leveres i følgende 4 forskellige modeller:
Den elektriske gaffeltruck E20–E35 har forhjulstræk med dobbeltmotor som sikrer maksimal manøvredygtighed. Elmotorerne er integreret i drivakslen og drejer mod uret ved den fulde styrevinkel. Kombi-akslen gør, at begge baghjul kan drejes næsten 90 grader i forhold til truckens længdeakse. Det betyder, at den elektriske gaffeltruck kan danne en perfekt cirkel, når den drejer.
De nyudviklede synkrone reluktansmotorer sikrer optimeret ydeevne og højere energieffektivitet end konventionelle systemer i alle ydeevneklasser.
Ved krævende drift med flere skiftehold øger lithium-ion- eller brændselscellesystemer fra Linde el-truckens oppetid og langvarige ydeevne. Dens enestående fordele omfatter den høje sikkerhed og den optimale kompatibilitet mellem trucken og energisystemet.
Ved hjælp af belastningsbalancering kan alle kunder udvikle den rette ladestrategi til deres lokale energiinfrastruktur. Målet er at undgå dyre effektspidser (styring af spidseffekter) og statisk såvel som dynamisk begrænse den tilgængelige ladestrøm.
Der er faktisk tale om en revolutionerende teknologi på truckmarkedet. Det er et meget stort skifte for både Linde og for branchen som helhed. Altså at nedbryde kategorierne og tænke i nye teknologiske baner, der mere handler om grøn omstilling, energioptimering, digitalisering, produktivitet og førerkomfort frem for selve energikilden.
De nye synkrone reluktansmotorer gør de elektriske gaffeltruck, E20-E35, til de mest højtydende gaffeltruck, der fås til indendørs brug.
Det unikke koncept hvor førerpladsen er frakoblet mast og motor med et ekstra elastomerkugleleje beskytter effektivt føreren mod stød og vibrationer.
Den endnu slankere A-stolpe, de slanke masteprofiler og det armerede glastag (fås som ekstraudstyr) sikrer optimalt udsyn.
Takket være den trådløse opkobling med stor rækkevidde kan truckene integreres i flådestyringssystemer og digitale processer.
Med enkel adgang til vigtige komponenter og mulighed for hurtig udskiftning af primære enheder nyder trucken godt af høj tilgængelighed.
De nye synkrone reluktansmotorer gør de elektriske gaffeltruck, E20-E35, til de mest højtydende gaffeltruck, der fås til indendørs brug.
Det unikke koncept hvor førerpladsen er frakoblet mast og motor med et ekstra elastomerkugleleje beskytter effektivt føreren mod stød og vibrationer.
Den endnu slankere A-stolpe, de slanke masteprofiler og det armerede glastag (fås som ekstraudstyr) sikrer optimalt udsyn.
Takket være den trådløse opkobling med stor rækkevidde kan truckene integreres i flådestyringssystemer og digitale processer.
Med enkel adgang til vigtige komponenter og mulighed for hurtig udskiftning af primære enheder nyder trucken godt af høj tilgængelighed.
Den rummelige førerkabine i den nye generation gaffeltruck giver førerne væsentligt bedre plads end i de tidligere serier elektriske gaffeltruck.
Den slankere A-stolpe, den slanke masteprofil og det armerede glastag (fås som ekstraudstyr) sikrer at føreren har godt udsyn i alle retninger over både last og området omkring trucken.
Armlænet, som fås i flere varianter, giver optimal støtte af armen og ergonomisk betjening af alle de primære funktioner. Ud over den gennemprøvede Linde Load Control er der også ekstra betjeningselementer integreret i armlænet, som kan konfigureres efter førerens ønsker.
En lang række sæder giver ekstra komfort og aktiv beskyttelse mod holdningsskader - f.eks. luftaffjedring og lændestøtte, opvarmet sæde og sædeventilation.
3,5”-displayet, der er monteret som standard, giver føreren et hurtigt overblik over alle relevante oplysninger som brændstofmåler, advarselslys og driftstimer. Som en ekstra funktion viser 7”-displayet (ekstraudstyr) også billeder fra ekstra kamerasystemer.
Temperaturen påvirker også førerens velbefindende og dermed produktiviteten. Den kraftige køle- og varme-funktion i førerhusets air condition-systemet (ekstraudstyr) har et ventilationssystem med otte dyser (tre dyser til føreren, to dyser i fodrummet og tre afdugningsdyser til forruden) og sikrer et komfortabelt arbejdsmiljø.
Frakobling af chassis fra styreakslen og masten reducerer væsentligt de stød, der overføres til føreren ved kørsel på ujævne overflader.
Brugen af et elastomerkugleleje til at absorbere stød på forakslen sikrer også, at føreren nyder optimal beskyttelse ved kørsel over bump, styreskinner eller på ujævne overflader.
For at undgå, at stød og vibrationer overføres til føreren, er mastens ender elektronisk affjedrede ved løft og sænkning. Dermed reduceres slitagen også på mastens komponenter.