Den første auktion i 2025 starter tirsdag den 21. januar og slutter torsdag den 23. januar 2025. Læs mere her
Virksomheder efterspørger i høj grad intelligente logistikløsninger, der skaber reel merværdi i den daglige varehåndtering. Den nye Konecranes E-VER er skabt ud fra denne tankegang, da den i sig selv er udviklet i en energioptimeret proces og bygger videre på de indhøstede erfaringer med andre elektriske modeller i Konecranes produktporteføljen.
Løftekapaciteten mellem 18-25 ton er et vigtigt skridt i Konecranes E-VER-serien og en milepæl i rejsen mod at elektrificere hele porteføljen inden udgangen af 2026. På denne vis er Konecranes fremme i førerfeltet med en miljøansvarlig produktudvikling og evnen til at kunne levere de stærke løsninger på parametre som energioptimering, sikkerhed, ergonomi, førerkomfort og ladestruktur.
”Konecranes har taget næste skridt for at elektrificere produktporteføljen. Højere kapacitet på flagskibet E-VER rammer en efterspørgsel fra kunder, der ønsker emissionsfri kørsel, udnyttelse af energi og en miljøvenlig fremstillingsproces. Vi glæder os til at præsentere denne gaffeltruck, som sætter nye standarder i kategorien, udtaler direktør Claus Lilleholt fra N.C. Nielsen Heavy Handling.
Med sin løftekapacitet på mellem 18-25 ton giver den nye Konecranes mulighed for at håndtere de tungeste og mest udfordrende materialer. Dens robuste konstruktion, gennemprøvede teknologi og pålidelige køreegenskaber gør den til et oplagt valg hos miljøansvarlige virksomheder, der har valgt at gå i en grønnere retning med deres maskinpark.
De individuelt tilpassede Lithium-ION batterier er en effektiv, sikker og langvarig energikilde på maskinen. De er med til at sikre en høj energiudnyttelse, et lavt energitab og muligheden for at genoplade i løbet af arbejdsdagen. Batterierne er udviklet med et Battery Management System (BMS), der overvåger batteriets sundhedstilstand og rette temperatur under alle forhold.
”Konecranes E-VER er udviklet til at opnå høj effekt med et lavt energiforbrug. Det sker i en nøje afstemt teknologi, hvor Lithium-ION batterier, den elektriske drivlinje og et indbygget system til at regenerere strøm skaber optimal energiudnyttelse. Vi tilbyder også en fleksibel ladeinfrastruktur, hvor vi kan etablere ladestationer overalt i virksomheden, udtaler Claus Lilleholt.
Med færre bevægelige dele og en modulær konstruktion på Konecranes E-VER er det muligt at holde udgifterne til vedligeholdelse på et lavt niveau. Batterierne er vedligeholdelsesfrie, motoren udvikler stort set ingen varme og vibrationer under kørsel er minimale. Dette sikrer høj oppetid, nem vedligeholdelse og en væsentlig billigere service sammenlignet med at køre dieseltruck.
Kabinen i de nye Konecranes E-VER gaffeltruck er i særklasse. Den er benævnt OPTIMA, da der her er optimeret på alt væsentligt til førerkomforten. Udsynet fra den højt hævede position er bemærkelsesværdigt, rummeligheden er øget, instrumenteringen er ergonomisk udformet og så er kabinen et højteknologisk mesterværk med både joystickstyring, touchskærme og enkel indstilling.
Konecranes E-VER leveres som standard med den avancerede Truconnect-software, der indsamler alle nødvendige data til at optimere driften. Her får du et væld af relevante informationer til løbende overvågning, daglig optimering af driften og afrapportering af fx energiforbrug, oppetid, tomgang, vedligeholdelse og sikkerhed.